fredag den 5. september 2014

Strikket kjole

På strikkecampen i Årøsund så jeg en smadder fin strikket kjole. Og stædig som jeg er, spurgte jeg ikke ind til opskriften, men besluttede bare, at sådan en kan jeg da selv finde ud af at lave.
Til gengæld forelskede jeg mig i Mayflowers Easy Care-garn, som jeg ikke kendte i forvejen. Super lækkert, synes jeg.


Den blev ikke helt som planlagt. Men sådan skriver jeg næsten hver gang, gør jeg ikke...? Jeg kom til at tage ud en gang for meget i forhold til, hvad jeg havde besluttet mig til, så den er blevet ret omfangsrig i skørtet, hvilket gør den noget mindre elegant men til gengæld herlig på en helt anden måde. Jeg forestiller mig et par dejlige småbarns-flæskelår i strømpebukser stikke ud under kjolen.

Jeg kunne ikke gennemskue, hvor mange masker jeg skulle slå på, hvis jeg skulle starte med skørtet, så jeg har strikket kjolen oppe fra.

Jeg har sammenlignet med et diagram over størrelsen på en sweater i størrelse 1 år. Halsåbningen er dog blevet lidt mindre end planlagt (men giver sig dog), resten burde passe. Så jeg er spændt på at høre, hvordan den i praksis passer den lille pige, den er tiltænkt...

3 kommentarer:

  1. Kjolen passer SÅ fint! Den ligesom giver sig og sidder så fint ved hals og arme og bliver så dejlig kjole-bred for neden, så det ser skønt ud med de små fede lår, der stikker ud:-) Og det er rart at den ikke er så lang, når hun mosler rundt. Og så er den vidunderlig i farverne, dejlig blød og ulden og har en yndig detalje med den røde stofknap.

    SvarSlet
  2. Jeg synes også den er superskøn- også uden at have set den på et barn.
    Hilsen Hannah

    SvarSlet
  3. Den er super fin Anna... Tak for besøget igår. Det var stjerne hyggeligt.

    SvarSlet