tirsdag den 21. oktober 2014

Halloween-hue

Ja, nu har jeg altså været en skurk igen - gået i stå midt i et projekt for at lave noget andet, jeg pludselig fik lyst til. Men jeg fik overbevist mig selv om, at det var okay, fordi min nye idé var et højtidsprojekt: en halloween-hue. Og den blev jeg jo nødt til at strikke i en fart, så jeg kan nå at bruge den i år.

Som sædvanligt er jeg ved at komme i alvorlig julestemning her i slutningen af oktober. Det er pga. mørket. Når vi først skruer på uret om en uge, forsvinder den som regel og kommer først for alvor tilbage igen imellem jul og nytår. Men eftersom (mine) regler foreskriver, at man venter med at jule til december, har jeg udviklet en måde at snyde. Jeg forbinder Harry Potter-bøgerne med jul, men eftersom det egentlig ikke er julebøger, er det et smuthul.
Og så faldt det mig ind, at det var mere passende at strikke en halloween-hue end en julehue. Så julehuen må vente til næste uge :-)

Jeg er jo ikke typen, der køber sort garn uden specifik grund. Så jeg måtte rode i min pose med underlige garnrester for at finde noget sort. Det var for tyndt i forhold til det garn, som er grundfarven, så jeg lagde det dobbelt. På den måde blev det lidt tykkere, men det gav faktisk et rigtig godt resultat, synes jeg. Det er som om mønsteret står lidt tydeligere frem på den måde.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar