søndag den 19. oktober 2014

Refleksbrikker

Til at tage på tur med børnene har den vuggestue, jeg arbejder i, købtes en bunke refleksveste. Desværre viste vestene sig at være særdeles store - de gik selv de største børn til midt på skinnebenet, så det i højere grad var snuble-veste. Det kunne dog raskt ordnes ved simpelthen at klippe den nederste refleksstribe af. Og så kom min søde kollega ind på stuen til mig, holdt en frysepose fyldt med afklippede refleksstriber frem og spurgte, om jeg ville have nogle stofrester. Det ville jeg smadder gerne, selvom jeg tydeligt kunne se undren malet i ansigtet på de omkringsiddende kollegaer.
Så nu jeg har gået nogle dage og spekuleret på, hvad jeg kan lave af refleksstriber...
Og så faldt det mig ind, at jeg kan sy små, fede refleksbrikker.

Det viste sig dog at være sværere end ventet. Delvist fordi refleksstriberne er forholdsvis smalle, så det bliver noget småt fnidder at sidde med. Og delvist fordi det er svært at folde, så når man vender retsiden ud og diskret skal sy det sidste sammen fra retsiden, så kræver det nærmest en slåskamp at holde kanterne inde og sy samtidig.
Så mine refleksbrikker er blevet mere sjældne end skønne. Jeg nøjes med at vise den mest vellykkede frem :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar