fredag den 17. april 2015

Lille kurv i Zpagetti

Da min veninde havde fødselsdag, gav mig og min kæreste hende en kurv med dejlige ting - problemet var bare, at jeg glemte at købe en kurv. Så vi sad med alle de dejlige ting og vidste ikke rigtigt, hvordan vi skulle pakke det ind/pakke det sammen på en indbydende og dejligt måde.
Heldigvis havde jeg et nøgle Zpagetti-garn liggende og improviserede en lille kurv...


Opskrift 


Jeg har brugt ca. et halvt nøgle Zpagetti og en hæklenål str. 15

  • Lav en magic ring (alternativt 4-5 lm samlet med 1 km) og lav deri 8 fm. Marker overgangen til en ny runde med en hæklenål eller et stykke garn i en anden farve.
  • 2. runde: Lav 16 fm i de 8 fra forrige runde ved at hækle 2 i hver.
  • 3. runde: Lav 24 fm i de 16 fra forrige runde ved at hækle 2 i hver anden, 1 i de resterende.
  • 4. runde: Lav 32 fm i de 24 fra forrige runde ved at hækle 2 i hver tredje, 1 i de resterende.
  • 5.-7. runde: Fortsæt på samme måde: Lav 8 m mere hver runde ved at forøge antallet af masker imellem dobbeltmaskerne med 1 pr. runde.
  • 8. runde: Du har 56 m, nu hækles 4 runder fm uden ud- eller indtagning
  • 13. runde: Tag 2 fm ind jævnt fordelt på runden (54)
  • 14.-18. runde: Hækl yderligere 4 runder uden ud- eller indtagninger
  • Hank: Lav 23 lm, og sæt den fast med 1 fm på modsatte side af kurven, lav yderligere en fm på kanten af kurven og fortsæt med fastmasker tilbage langs hanken.
  • Kant/afslutning: Hækl rund med km langs halvdelen af kurven og op langs hanken. Klip snoren og gentag på den anden halvdel af kurven + den anden sige af hanken. Klip snoren.
  • Sy ender ind.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar