fredag den 18. maj 2018

Vandmelon-hue, str. 2-3 år

Hvis man overhovedet kender mig, min blog eller min stil, vil det ikke overraske, at jeg ELSKER frugt og tøj med frugt og ting som ligner frugt. Så jeg blev ellevild, da min veninde for nylig sendte mig en masse billeder af frugthuer. Jeg har ladet mig inspirere og lavet en vandmelonhue til min datter. Jeg vil også gerne lave en til mig selv, men det havde jeg ikke garn nok til. Det må vente til garnstafet, hvor jeg har aftalt med mig selv, at jeg gerne må gå garnshopping-amok...



Opskrift

Garn: Peruvian Highland, grøn, hvid, lyserød og sort.
Størrelse: ca. 2-3 år
Pinde: strømpepinde 3½
Garnforbrug: Den er lavet af rester, der skal bruges ca. 30 g lyserød. Huen vejer 40 g i alt. 
Strikkefasthed: 18 m = 10 cm.

  • Slå 76 m løst op i kantfarve
  • Strik 3½ cm rib (2 r, 2 vr)
  • Skift til hvid og glatstrik, tag samtidig 4 m ud jævnt fordelt på omg. Strik 2 omg hvid.
  • Skift til lyserød (jeg har 2 lyserøde farver, strikkede 4 omg med den lyse og skiftede så til den mørkere - men man kan sagtens forenkle looket og nøjes med én)
  • Strik til huen måler 11-12 cm
  • Tag 8 m ind jævnt fordel på omg. Tag ind på hver 3. omg. 
  • Når du har taget ind til 56 m, tages der ind på hver anden omg.
  • Når du har taget ind til 8 m, strikkes én omg, før der lukkes af.
  • Sy sorte prikker/kerner på med maskesting. 
  • Sy ender ind.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar