søndag den 9. februar 2014

Snyde-sweater-indlæg

Jeg har været på ferie og har derfor ikke fået lavet noget håndarbejde, jeg kan lægge på bloggen. Så jeg finder lige noget endnu ikke fremvist frem fra bunken...
Jeg lavede en babysweater til en veninde(s datter) i sommers. Jeg kan ikke rigtigt finde ud af, om det er snyd at lægge den på bloggen. Jeg har jo nogle principper, dogmer om man vil. De ting, jeg viser, skal ikke kun være fremstillet af mig men også i en eller anden grad designet eller fundet på af mig.
Og jeg har blindt fulgt en opskrift til denne sweater (derfor: Ikke på blog). Men jeg har selv fundet på mønsteret, fordi jeg ikke syntes, det foreslåede stribemønster var spor fint. Så jeg har lavet mit eget lille hønsestrikmønster i stedet (derfor: på blog).


Men nu ryger det her på bloggen, bare fordi jeg selv er så vild med resultatet. Men jeg må hellere straks afsløre, hvor jeg har opskriften fra: Den ligger gratis på Filcolanas hjemmeside. Det er den, der hedder "stribet babybluse". Det er en dejligt nem, overskuelig og forståelig opskrift. Selve kroppen er lavet på rundpind, hvilket gør det oplagt at kaste sig ud i lige de mønstre, man har mest lyst til.
Sweateren er strikket i Arwetta-strømpegarn, så den kan maskinvaskes og det hele. Jeg ved ikke helt, hvad "det hele" er. Men Arwetta er generelt et lækkert garn i flotte farver! Og til at betale, hurra!
Jeg har aldrig før strikket en sweater, men nu hvor jeg har, skal jeg helt sikkert kaste mig ud i at freestyle lidt over samme opskrift men med mine egne variationer, fx elsker jeg slet ikke rullekanter, men er derimod stor fan af rib.
P.S. Bemærk venligst detaljen med knapper i fire forskellige knapper. Jeg synes, det er meget vellykket og fint :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar