tirsdag den 4. marts 2014

Hjemmelavet ananas

Omsider har jeg fået lavet den hjemmelavede ananas, som man skulle tro, min blog var opkaldt efter.
Siden jeg startede bloggen, har jeg tænkt på at lave hækle ananas. Og siden jeg lærte at lave popcorn-stitches, har jeg tænkt, at det ville være den bedste måde at efterligne en ananas' ujævne struktur.
Jeg har ladet den skifte farve i garnet, fordi en rigtig ananas heller ikke er jævn i farven. Og det var faktisk heldigt for mig, for jeg havde lige et halvt garnnøgle i uregelmæssigt gul liggende, som jeg ikke har kunnet finde noget at bruge til: Det er noget garn, jeg har naturfarvet sammen med en veninde: Det kogt med løgskaller! Det var bare et forsøg for at se, om det virkede med bomuld, for teknikken er vist egentlig et gammelt vikinge-trick beregnet til uld. Det gik fint.
Og lidt sejt, ikke? Med en ananas af natur-hjemmefarvet garn...

4 kommentarer:

  1. Altså den ananas er vildt fed. Kan næsten mærke, hvor lækre de der dutter er. Meget ananas-agtigt.
    Hilsen Hannah

    SvarSlet
  2. Flot ananas med gode farver. Sælger du opskriften ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din ros! Jeg er også selv rigtig glad for ananasen.
      Jeg skrev ikke ned, imens jeg lavede den men improviserede bare. Så jeg kan desværre ikke hverken give eller sælge dig opskriften. Og garnet er delvist hjemmefarvet med løgskaller, jeg kan heller ikke vejlede om garn, hvis du ønsker at få samme farveeffekter.
      MEN hvis jeg får tid i weekenden, kan jeg godt prøve at lave en ny ananas inspireret af den første, og så sørge for denne gang at skrive det ned undervejs og lægge opskriften her på bloggen. Jeg lover ikke, at det lykkes, men jeg skal prøve at få det gjort. Så hold øje med bloggen!

      Slet
    2. Hej igen.
      Jeg har tænkt over det. Jeg tror simpelthen ikke, jeg KAN skrive opskriften ned. Jeg kan godt lave en ny ananas, som ligner meget. Men når jeg kommer til at skulle sætte bladene på, kan jeg ikke beskrive præcist, hvad jeg gør - jeg gør jo bare, hvad jeg lige synes, ser rigtigt ud! Sådan er det altid, når jeg hækler. Så jeg kan desværre ikke lave en opskrift til dig :-(

      Slet