tirsdag den 15. oktober 2013

Novra, en flot totempæl


Men det var altså en giraf, jeg havde lavet. Det var det, der var inden i skotøjsæskegaven.

Det var en hæklet giraf! Som god nok blev modtaget som et dino-dyr. Hmm. Synes ikke det går så godt med artsbestemmelser af mine firbenede dyr.

Måske er jeg bare ikke god til giraffer, hvis man også tænker på mine syede fantasi-heste-giraffer. Det er som om, giraffer har for meget fri vilje i mine hænder og derfor bliver til alt muligt andet end giraffer. Hmpf.

Men indrømmet, så synes jeg også selv, at min giraf blev lidt deform. Først fik jeg syet forbenene på alt for højt oppe, så den lignede Lockness-uhyret snarere end en giraf - der var det virkelig et dinodyr om end undervands-. Det fik jeg dog reddet, hvilket hjalp en hel del. Men til syneladende ikke nok til, at der er enighed om, hvilket dyr det er.
Tror også det har noget at gøre med den åbne mund. Det var som om, det gav bedre mening i mit hoved under idéudviklingen end i virkeligheden. Tænkte bare at giraffen lige var ved at spise et blad fra et højt træ. Eller gabe eller grine. Eller noget. Men det ligner måske nok en dinosaurus, der siger WRAAAH!
Pyt. Dyret blev velmodtaget! Og uanset art, tror jeg bestemt, det er et rart og venligt dyr. Den er blød. Og den rasler, når man ryster med den.

1 kommentar:

  1. Claus Haugaard Jacobsen3. november 2013 kl. 09.34

    Jeg tror, at det er en unge. Når den vokser til, skal den nok komme til at ligne, hvad det nu er for en.

    SvarSlet